Sub navigatie

Jouw studenten ervaren in Plaza Challenge hoe het is om zelf een winkel te beginnen in een virtueel winkelcentrum. Ze strijden daarin met en tegen elkaar. Jij beheer(s)t de klas via de docentenmodule. Jullie spelen online, geen downloads nodig.

Elke deelnemer begint met een bedrag van € 7500. Vervolgens kan hij/zij een winkelpand huren en verdere acties ondernemen.

De deelnemers worden geconfronteerd met allerlei dilemma's die een ondernemer dagelijks tegenkomt. Bijvoorbeeld welke verkoopprijs gehanteerd wordt.

De effecten van de besluiten worden weergegeven in scores. Door het competitie element worden studenten enthousiast en willen ze weten hoe ze beter kunnen presteren. Dat zorgt ervoor dat ze spelenderwijs interesse krijgen in de werking van de marktprincipes.

Na afloop is er een totaalscore met diverse prijzen zichtbaar.

De Plaza kan je net zo uitdagend maken als je wilt. Er zijn diverse spelonderdelen die je kunt aanzetten, zoals personeel en de veiling. Daarnaast kan je je eigen krantenartikels maken en toetsvragen invoegen.

Plaza Challenge School is een veilige omgeving waarin jullie kunnen spelen met ondernemerschap, marktprincipes en economische begrippen.

Klik in het menu links om te zien hoe de docentenmodule werkt en voor een meer gedetailleerde weergave van het spelverloop. Je kunt onze gratis handleiding hier downloaden.

"Inzet als lesonderdeel naast een stukje theorie. Ik ervaar het als een les waar de klas naar uitkijkt en tot midden in de nacht mee bezig is."