Wat zijn de ervaringen van docenten?

Digitaal lesmateriaal in de praktijk

Benieuwd wat uw collega's ervan vinden en hoe zij het inzetten in de klas? Bekijk het hieronder:

Wij gebruiken Econasium Plaza om leerlingen geïnteresseerd te krijgen in economie als studie. Leerlingen vinden het competitie element leuk, en het feit dat de winkels in hun stad zijn gesitueerd.

Hans van der Burght, St Odulphuslyceum (Tilburg)

Inzet als lesonderdeel naast een stukje theorie. Ik ervaar het als een les waar de klas naar uitkijkt en tot midden in de nacht mee bezig is.

Docent MBO

Om ondernemerschap minder abstract te maken. Ik voeg vragen in die beloond worden met extra investeringskapitaal. Maak vanuit de game de vertaling naar de praktijk, naar bekende bedrijven hoe die hun onderneming exploiteren. PC is een perfecte manier om deelnemers vanuit de game lessen over ondernemerschap te geven en een ondernemende houding aan te leren.

Kees van Strien, IMK (Baarn)

Plaza wordt door mij ingezet in keuzemodule-uren. Voor veel leerlingen een eerste kennismaking met economie. Ik hang er allerlei lessen aan vast (bijvoorbeeld over marketing, of lenen). Ik vind Plaza een leuke eerste kennismaking met economie. Mijn leerlingen ook...

Maarten Nieuwenhuis, CSG Reggesteyn (Rijssen)

Plaza is van de TiU een verplicht onderdeel voor het Econasium. De Econasiumleerlingen vinden het een leuk spel. Ze zijn enthousiast.

René Gijzen, Norbertuscollege (Roosendaal)

Heel leerzaam, instructief, in de les als afwisseling, eigentijds, digitaal, lijkt op games die leerlingen al kennen.

Joke Trappel, Edison College (Apeldoorn)

Als onderdeel van het vak ondernemerschap aan het begin van het vak, zodat de studenten enthousiast raken.

Henk Ottema, Hoornbeeck College (Rotterdam)

Een apart project opgezet voor geïnteresseerde leerlingen over ondernemen. In dit project spelen we (oa) Plaza Challenge.

Rens Kauffmann, Erasmus College (Zoetermeer)

We gebruiken het als oefening in het eerste jaar om mee te krijgen wat er allemaal komt kijken bij het runnen van een onderneming. In het tweede en derde jaar gaan leerlingen dan aan de slag met ondernemingsplannen.

Fleur Wierts, Citaverde College (Horst)

Als project, leerlingen spelen het spel in teams en moeten extra opdrachten maken, werkstuk en presentatie.

Sander Bisschoff, RSG Enkhuizen

Door het hele jaar heen als onderdeel van Vecon Businessschool.

School voor vmbo/havo/vwo