In Plaza Challenge worden jouw studenten ondernemer in een winkelcentrum dat in jullie eigen woonplaats gesitueerd kan worden. Plaza wordt klassikaal gespeeld maar de studenten kunnen ook thuis of elders inloggen om een ronde te spelen.

De studenten worden geconfronteerd met dilemma´s rondom bijvoorbeeld inkoop, verkoop, reclame, personeel (opleiden), lokatie winkel, aantal filialen, assortiment en ondernemersvereniging. Het spel wordt per ronde gespeeld en resultaten bestaan uit onder andere aantal klanten, aantal verkopen, een digitale Plaza krant, ranglijsten en een competentieprofiel.

Door het instellen van levels en spelonderdelen is Plaza Challenge prima geschikt voor alle niveaus in het MBO.

In de docentenmodule krijgt je per student beschikking over allerlei achtergrondinformatie zoals effecten van keuzes en overzichten waar de leerling punten heeft laten liggen. Deze rapportage geeft u meer dan voldoende aangrijpingspunten om de resultaten met je studenten na te bespreken. Door het competitie element (de leerlingen willen liever niet verliezen) zijn ze erg geïnteresseerd in hoe ze het de volgende ronde beter kunnen doen. Dit wordt in de praktijk door docenten als een krachtige voedingsbodem voor leren ervaren.

Meer weten of gelijk inschrijven? Browse door het hoofdmenu voor de verschillende opties.

"Ik zet het in als onderdeel van het vak ondernemerschap aan het begin van het vak, zodat de studenten enthousiast raken."
Henk Ottema, Hoornbeeck College Rotterdam

"Ik ervaar het als een les waar de klas naar uitkijkt en tot midden in de nacht mee bezig is."